Navigace

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Porucha vozidla nebo zadržení vozidla v zahraničí

3. Pojmenování (název) životní situace

Porucha vozidla nebo zadržení vozidla v zahraničí

4. Základní informace k životní situaci

Problémy občanů České republiky při poruchách vozidla nebo zadržení vozidla pro technickou nezpůsobilost v zahraničí.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci jedná řidič vozidla či spolucestující nebo zmocněná osoba.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

V případě poruchy vozidla je nejčastějším řešením zajištění opravy v příslušném zařízení v zahraničí nebo odtahu do České republiky (k provedení opravy).

V případě zadržení vozidla pro technickou nezpůsobilost žádá místní policie rovněž zajištění opravy nebo odtahu do České republiky.

Je možné kontaktovat i zastupitelský úřad České republiky v zahraničí, jestliže není český občan schopen řešit situaci samostatně.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Telefonickým či jiným spojením s místy uvedenými v bodě 08.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Dle konkrétní situace kontaktujte:

  • opravnu vozidel,

  • odtahovou službu,

  • místního poskytovatele pomoci motoristům,

  • případně orgány policie,

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Je třeba mít k dispozici:

  • platný cestovní doklad či jiný doklad prokazující totožnost,

  • řidičský průkaz,

  • osvědčení o technické způsobilosti vozidla,

  • doklad o uzavření pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem motorového vozidla (zelená karta).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Nutnost vyplnění příslušných formulářů závisí na konkrétních podmínkách vzniklé situace.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Zastupitelský úřad České republiky za svou součinnost nevybírá žádný poplatek.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Záleží na tom, jaké lhůty jsou v konkrétní věci stanoveny právním řádem cizího státu, resp. rozhodnutím úřadu, který je příslušný k řešení konkrétní situace.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další případní účastníci závisí na konkrétních okolnostech vzniklé situace; mohou to být např. pracovníci opravny, odtahová služba, policie, tlumočník a další.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Případné další činnosti závisí na povaze konkrétní situace a ustanovení právních předpisů cizího státu.

V zásadě je však žádáno podání relevantních informací týkajících se stavu vozidla apod.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu místa uvedeného v bodě 08.

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Mobilní aplikace

mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Volně ke stažení:

google-play-downloadapp-store-download

Najdete nás také zde

facebook

 

Kraj Vysočina - FOND VYSOČINA